#digiskol Första uppgiften

Med twitter gillar jag de korta och kärnfulla inläggen, alla länkar som delas vidare fulla av inspiration, den positiva anda som sprids och det utvidgade kollegiet som är tillgängligt.

På twitter hittade jag information om  #digiskol och vän av utmaning och utveckling så är det klart att jag vill vara med. Känns befriande på något vis att inte riktigt veta vart det kommer leda. Det finns en intervju med Ann-Marie Körling där det ”utvidgade kollegiet” som sociala medier bjuder in till lyfts. Värt att ta sig tid att lyssna en stund tycker jag.

Nu ska jag avsluta detta lilla blogginlägg med en presentation av mig, sen ska jag ansluta bloggen till digitalaskollyftet.se och så har jag med glädje gjort första uppgiften i #digiskol.

Trevligt höstlov!

Frida

 

 

 

Taggar:,

One response to “#digiskol Första uppgiften”

  1. Tommy Sandström says :

    Trevligt och insiktsfullt inlägg.

Kommentera

Mattesmedjan

Vår matematikblogg, en plats för att lära och dela med sig.

Montessoriinspirerad matematik

matteblogg på Mårtenskolan i Lunds kommun

Hej! säger Micke Gunnarsson.

En brinnande pappa och talare som skriver från hjärtat, via hjärnan och så rätt ut liksom!

Läraravtryck

Intryck, avtryck - av lärare #läraravtryck

I huvudet på en helt vanlig lärare...

Undervisning i utveckling.

pedagogwera

Upptäckter och lärdomar

Mattefröken

Ulrika Broman

Sallys äventyr

Vi i klass 3A följer våra resekompisar Sally och Leo på deras resor i världen, samt Billy på hans resor i tiden.

skolfröken fräken

I huvudet på en fröken...

