Att välja glädje

Första arbetsdagen på vt-2013 spenderade vi på Bergendal där vi lyssnade på Kay Pollak.

Härlig känsla att få starta upp med många skratt och bli peppade med kloka tankar om hur jag kan ”bejaka min egen storhet”.

Mycket kan vi använda vid möten med våra barn och deras föräldrar, mycket kan vi ha med oss i vår vardag och alla tänkbara möten.

Jag tar främst med mig:

Jag kan välja mina känslor!
Varje människa jag möter är till för mig att träna på!
Idag blir en tiopoängare!
Var och en förtjänar att mötas av ett ärligt leende!

Imorgon tar jag emot alla underbara ungar med ett ärligt leende och satsar på att skoldagen blir en tia!

Välkommen 2013

20130108-213806.jpg

Kommentera

Mattesmedjan

Vår matematikblogg, en plats för att lära och dela med sig.

Montessoriinspirerad matematik

matteblogg på Mårtenskolan i Lunds kommun

Hej! säger Micke Gunnarsson.

En brinnande pappa och talare som skriver från hjärtat, via hjärnan och så rätt ut liksom!

Läraravtryck

Intryck, avtryck - av lärare #läraravtryck

I huvudet på en helt vanlig lärare...

Undervisning i utveckling.

pedagogwera

Upptäckter och lärdomar

Mattefröken

Ulrika Broman

Sallys äventyr

Vi i klass 3A följer våra resekompisar Sally och Leo på deras resor i världen, samt Billy på hans resor i tiden.

skolfröken fräken

I huvudet på en fröken...

